A Warm and White Christmas

Geniet van een wervelende, muzikale kerstshow en steun 2 goede doelen!

20 december 2016 – 20.00 uur Theater de Oranjerie Roermond

Stichting Blauw steunt goede doelen waarin kinderen de hoofdrol spelen. Dankzij de belangeloze medewerking van het Nederlands Politieorkest kan Stichting Blauw met de opbrengst van deze kerstshow maar liefst twee goede doelen steunen: de hartoperatie van het Poolse meisje Wictoria én een speciale middagvoorstelling van de kerstshow voor kinderen die in armoede leven.

Een wervelende kerstshow om nooit te vergeten!

‘Genieten en een goed doel steunen gaat prima samen’

Een super avond uit en ook nog eens met een goed gevoel naar huis gaan. Dat past precies bij de feestelijke sfeer van de eindejaarsdagen. Op 20 december organiseert Stichting Blauw daarom in de Oranjerie in Roermond een muzikaal kerstspektakel met het Nederlands Politieorkest, Margriet Eshuis, Maarten Peeters en een jeugdkoor. Een wervelende muzikale show die amuseert én ontroert.

De ouverture van Home alone en Polar Express, klassiekers als Winterwonderland en I’m dreaming of a white christmas, de bigband versie van Michael Bublés Here comes Santa Claus. Hits als Last christmas. Maar ook een gezellige sing along met bekende kerstliedjes en het verhaal van Scrooge. De grote bezetting van het Nederlands Politie Orkest (NPO), Margriet Eshuis en Maarten Peters nemen je tijdens een avondvullende show mee op een sfeervolle muzikale reis door de kersttijd.

Een kerstbelevenis om nooit te vergeten

‘Iets goeds voor een ander doen terwijl jezelf geniet. Dat is de insteek van het muzikale kerstspektakel’, zegt Jos Hermans van Stichting Blauw. ‘Met de opbrengst van de avond willen we de medische behandeling van Wiktoria, een Pools meisje, financieren. Wiktoria heeft een ernstige hartkwaal. Haar ouders kunnen de noodzakelijke operaties niet betalen. Onze Poolse politiecollega’s trekken zich haar lot aan en hebben ons om hulp gevraagd. Die willen we graag geven. Omdat we weten dat er ook in onze eigen omgeving veel kinderen zijn die een steuntje in de rug kunnen gebruiken, organiseren we in samenwerking met Lions Club Leudal voor hen een feestelijke middag in het theater. Het NPO brengt dan samen met Margriet Eshuis en Maarten Peeters een speciaal kerstprogramma voor de kinderen. Wij willen hen een belevenis om nooit te vergeten bezorgen.’

Koop kaarten en steun het goede doel

De gasten voor de kinderkerstshow worden door welzijnsorganisaties uit Midden-Limburg aangedragen. Donateurs kunnen Stichting Blauw steunen door een stoel voor een kind te kopen. Voor de grote avondkerstshow zijn kaarten te koop à € 10,-, inclusief een consumptie in de pauze. De kaarten zijn te bestellen via de website van Stichting Blauw, www.stichtingblauw.nl. Omdat het NPO belangeloos meewerkt, gaat de opbrengst bijna volledig naar de beide goede doelen. De avondkerstshow begint om 20.00 uur. Theater de Oranjerie ligt aan het Kloosterwandplein in Roermond.

Over Stichting Blauw

Stichting Blauw is een goede doelenstichting die in 2002 werd opgericht door een groep politiemensen uit de toenmalige regio Limburg Noord. Kinderen spelen de hoofdrol in alle goede doelen die de stichting steunt. Stichting Blauw heeft de ANBI status voor goede doelen.

Een internaat en de kinderafdeling van het ziekenhuis in Ustrzyki Dolne, een safehouse in Katowice, straatkinderen van Warschau, de basisschool in Rybaki, Stichting Ome Joop uit Arnhem, de Sinterklaasbank in Amsterdam, Stichting Pim in Dorst, Verein Zornroschen in Monchengladbach en de Himmelblauwe Traumfabrik in Neuss zijn voorbeelden van projecten die Stichting Blauw steunt.

Kijk voor meer info op: www.stichtingblauw.nl of bekijk hier de flyer

Kerstconcert