Verslag fietsen in Zuid Limburg, 25 juni 2016

Op zaterdag 25 juni reisde maar liefst 21 leden van Wielervereniging La Rochelle af naar Schimmert om van daaruit een fietstocht te maken door het Zuid-Limburgse Heuvelland.

Door de organisatie werden er 2 routes gemaakt voor de A/B groep en een voor de B/C groep.

De 11 rijders in de A/B groep kregen al snel de gevreesde Keutenberg te verwerken. In deze groep zaten een aantal fietsers die nog nooit in het Zuid-Limburgse hadden gefietst, dus ook die maakte direct mee wat klimmen >15% inhoudt.. Niet lang daarna de Gulpenerberg, weer een stukje 16%. Daarna volgde de ene na de andere beklimming, die voor af en toe grote tijdsverschillen in de groep zorgde. Maar boven wacht weer iedereen netjes op elkaar om weer samen verder te gaan. Er stond nog een zware finale klaar. Helaas moest deze zeiknat begonnen worden na een straffe regenbui. De finale: Eerst de Kruisberg (gem. 8,8% max 16%), daarna de nummer 1 klim van Z-Limburg, de Eyserbosweg (gem. 9,3% , max 17,1%) en tot slot de Vrakelberg (gem. 7.2% en max. 11,4%). Nadat dat alles overleefd was, zat er een tocht op van 82 km met ruim 1300 hoogtemeters en waren de meeste beentjes leeg. Een stuk vlaai bij de Brasserie den Druppel was dan ook verdiend. Daar was de B/C groep inmiddels gearriveerd. Ook daarvoor was het stuk vlaai verdiend. Een tocht van 64 km met zo’n 600 hoogtemeters met ondermeer beklimmingen van de Holleweg, de Windraak en de Bemelerberg. Al met al een mooie dag, die zeker voor herhaling vatbaar was; na de zomervakanties. Tot slot nog de complimenten voor de organisatie die 2 mooie routes had uitgezet!

Bekijk hier de foto's